Jobinfo

Segment:

Industry:

City:

State/Province:

Postal Code:

IT

IT

Göteborg

Västra Götaland

400 10

 

 

Segment: IT
Industry:  IT
City: Göteborg
State/Province: Västra Götaland
Postal Code: 400 10

Service Management Konsult

Full time / Capax Recruitment / Sverige

Som Service Management Konsult hos BusinessNow kommer du att arbeta med några av Sveriges största verksamheter. Du kommer att hjälpa kunder att effektivisera och automatisera processer och leveranser inom Service Management, där det speciellt handlar om att analysera de nuvarande processerna och med hjälp utav marknadens bästa teknologier, implementera och förbättra förrättnings- och IT-processer.

Du kommer att vara en nyckelperson i förhållande till att säkra att verksamheterna har strukturerade ramar, så de kan leverera kvalitetsservice med utgångspunkt i deras strategi, vardag och utmaningar. Ditt mål blir bland annat att föra dem säkert igenom deras utmaningar och hjälpa dem med att fatta de svåra besluten. Det är inte direkt sälj kopplat till ställningen, men det förväntas, att du med din kunskap inom förrättningsförståelse kan agera som rådgivare och vägleda kunden i förhållande till framtida behov.

Största delen av din arbetsdag kommer att ta plats ute hos kunderna, där du i samarbete med dem och ditt projektteam kommer att arbeta på at optimera och implementera IT-processer. Det är som utgångspunkt få resdagar kopplat till ställningen, och resorna kommer främst vara med ut- och hemresa samma dag.

Requirements

Inom 6 månader

Du kommer att lära dig verktyget ServiceNow på djupet och förstå de olika möjligheter som det ger verksamheterna. Du kommer att från starten få ansvaret för mindre kunder och projekt och kommer att utveckla dig genom learning-by-doing i nära samarbete med dina kollegor.

Efter 6 månader

Du kommer att anta rollen som Service Management Konsult och ta ansvaret for större verksamheter. Du kommer att ha ansvar för dina egna kunder och projekt och stå för hele processen från första kontakt till implementering och avslutning i samarbete med ditt projektteam.

 

Position Responsibilities

Som Service Management Konsult får du ansvaret för:

  • Analysera och förbättra processer
  • Kravspecifikation och datainsamling
  • Implementering av förrättnings- och IT-processer
  • Hålla i workshops
  • Projektledning